Blogger Layouts

Monday 15 August 2011

Terbaca artikel menarik..

Ngah dok bosan2 kat opis ni,aku pown search la internet. Tak taw nak wat pe. Sambil dengar Suria Fm ni aku pown layan je la internet nih. Aku g satu website ni,terbaca artikel ni..best..tudung vs tak tudung..korang baca la sendr ok. Kisah ni aku tak tujukan kat sesape. My sayang jgn terasa ok..

Tak pkai Tudung
Pkai Tudung

Perbualan diowg...

Semua yg ttp aurat konfirm masuk syurga ke?
Yang pasti tak ttp aurat confirm msk neraka.

Tudung labuh pown macam baik sgt. Buat dosa jgk mengumpat sana sini..
Bila iblis tak mahu menurut perintah Allah utk sujud kepada Adam, die menyalahkan perintah Allah itu. " kenapa aku kene sujud,aku lebih baik dan mulia". Samalah ngan tudung. Tudung plak d salahkan.

Macamlah ko tu bagus sgt nak tegur aku. Entah ko dulu lagi jahat.
Dakwah itu tuntutan. Selagi ko Islam dakwah itu wajib walaupun ko tu tak brape betul. Sekurang2nya die insaf dan bertaubat sekarang.

Walaupun kami pkai seksi tapi hati kami baik.
Adakah kau mendakwa diri ko mempunyai hati yang baik dan iman yang tinggi cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

Pkai ketat ke jarang ke suke hati kami la. Klu tak suke jgn tgk.
Adakah ko yakin ko sume lelaki tak pandang pe yg ko pkai tu?

Kami rase kami pkai tu tak seksi. So what?
Seksi atau pown tak ko tetap berdosa walaupun menayang sehelai rambut.

Walaupun kami tak bertudung,kami tetap sembahyang n puasa.
Apakah ko yakin ibadat ko di terima?adakah setakat tu je da ley menjamin ko msk syurga?

Suke hatilah kami nak pkai mcm ni. Kami tak susahkan org lain.
Sebenarnye ko da susahkan bapa,abg,adik laki,suami serta org lain dengan menarik mereka ke neraka bersama ko sebab tak dapat tegur dan didik ko.

Apa yang kami pkai antara kami ngan tuhan.
Kat dunia berani la ckp, kat sana nanti berani ke ckp depan Allah. Berani langgar perintah Allah?

Bukan kami taknak ttp aurat,tak smpai seru lagi.
Mati tak kenal usia. Tak takut mati muda? Tak sempat taubat nanti.

Takkan nak tukar drastik. Slow2 la.
Nanti time nak mati,ley ke cakap kat malaikat Izrail nanti tunggu kejap! Jangan amik nyawa aku. Lepak dulu. Bley ke?

Tutup aurat tu bagus tapi kami taknak hipokrit wat benda x ikhlas.
Kalau begitu ko mmg hipokrit kerana tak ikhlas beragama.
 
......................
Cuma renungan bersama :)

So amcam kekawan? Powerkan orang tu. Pandai die berhujah. So renungkanlah. Selamat beramal.=)

0 comments: